איך פולי קפה טריים משפיעים על הטעם?

כמו הרבה דברים אחרים בחיים, קפה איכותי הוא טעם נרכש.

את כוס הקפה הראשונה שלנו אנחנו שותים לרוב בגיל צעיר יחסית, ואז אנחנו מסתפקים בדרך כלל בקפה סטנדרטי שאותו מכינים באמצעות אבקות הקפה הנמכרות בחנויות, אבל זה לא משתווה לפולי קפה טריים.

אך ככל שאנחנו מתנסים יותר אנחנו נחשפים לסוגי קפה שונים ולומדים להעריך את טעמו המשובח והעשיר של קפה טוב.

בשלב הבא, אם באמת נשים לב ונרצה לחדד את גווני הטעם של הקפה שאנחנו שותים, נקפיד על בחירת הפולים, על איכותם ועל הטריות שלהם. כיצד גורמים אלו משפיעים על כוס הקפה שלנו? כל הפרטים מיד.

למה עדיף פולי קפה טריים?

במקור, פולי הקפה מגיעים אלינו מיבשת אפריקה, וכיום מגדלים אותם גם ביבשת אמריקה. את השוק מוביל זן הערביקה הנחשב לאיכותי יותר, אך גם הרובוסטה אהוד מאוד על אוהבי הקפה.

ואכן, זן הקפה הוא פרמטר חשוב בקביעת איכותו, אך גם תהליך הקלייה ומועד טחינת הפולים משפיעים על טעמו של הקפה ועל ההנאה ממשקה זה. בתהליך הקלייה, פולי הקפה הירוקים זוכים לצבע השחום והחם שלהם, כאשר משך הקלייה ומידת החום שלה הם שיקבעו מה יהיה טעמו של הקפה ומה יהיו אחוזי הקפאין שבו. בסיום הקלייה, הפולים מתקררים ולאחר כן ניתן לטחון אותם לאבקה, לארוז ולהפיץ לחנויות.

במצב זה, ייתכן כי יעברו חודשים ארוכים בטרם מישהו ישתמש בקפה וייהנה ממנו, ובינתיים טעם הפולים הטחונים משתנה ודוהה. אם בוחרים לעומת זאת בפולי טריים וטוחנים אותם באמצעות מכונות קפה או מטחנת קפה, יתקבל בדרך כלל טעם מלא יותר של קפה איכותי.

אז מתי כדאי לצרוך את הקפה?

כדי שתוכלו לחוות את מלוא העושר של כוס הקפה שלכם, תמיד כדאי להשתמש בפולים טריים שנטחנו זה עתה. אם עומדת לרשותכם מכונת קפה למשרד הכוללת מטחנה, הרי שכל פעם מומלץ לטחון בה כמות קטנה בלבד של פולי קפה וכך ליהנות ממנת קפה טרייה.

על טריות הקפה ניתן לשמור גם במקרה של מכונות קפה המשתמשות בקפה טחון. במקרה זה כדאי להשתמש בקפה הטחון כשבועיים מיום הטחינה שלו. לכן, אם טחנתם קפה דאגו לרשום על האריזה שלו את מועד הטחינה, וכך תוכלו להבטיח כי טריות הקפה תישמר והטעם שלו יישאר מובחן ומורגש היטב. 

טיפים נוספים לקפה טעים

ברגע שהתרגלתם לשתות קפה טעים וטרי שנטחן זה עתה, תתקשו לחזור אחורה לקפה הסטנדרטי. לכן, כדי להבטיח שתמשיכו ליהנות מהטעם העשיר של הקפה, שימו לב לשני הטיפים הבאים:

  • רכישת אריזות קטנות: את אריזת הקפה חשוב מאוד לרכוש בהתאם לדפוסי השימוש בו. אם הקפה מיועד עבור מכונות קפה למשרד, ניתן בהחלט לרכוש כמות גדולה יחסית של פולים. לעומת זאת, עבור מכונות קפה לשימוש ביתי, מומלץ לרכוש אריזה קטנה ולטחון כל פעם חלק קטן מן הפולים.
  • שסתום אוורור חד-כיווני: אם ראיתם פעם שסתום אוורור על שקית הפולים ותהיתם למה הוא שם, אתם יכולים להיות רגועים. כאשר הפולים נקלים ונארזים הם ממשיכים לפלוט גז, ואם גז זה לא ישתחרר מתוך השקית עלול להתרחש פיצוץ. לכן, בשקיות הפולים מתקינים שסתום חד-כיווני המאפשר לאוויר שבתוך השקית לצאת, אך מונע כניסה של אוויר פנימה.

לסיכום, לטריות הפולים השפעה רבה על איכותו של הקפה ועל טעמו. לכן, מומלץ לבחור בקפידה את הפולים ואת אריזתם, ולטחון אותם סמוך ככל האפשר למועד השימוש.

מחפשים להשכיר מכונת קפה? יזמקו זה התשובה!

תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *