קפסולות? פולי קפה טריים? או מכונה אוטומטית? כך תבחרו

בשנים האחרונות אוהבי הקפה נחלקים לשני מחנות עיקריים – אלו השותים אך ורק קפה שנטחן זה עתה במכונות אוטומטיות, ואלו המעדיפים את הקפסולות האלגנטיות.

יש לציין כי בשני המקרים זוכים אוהדי הקפה לכוס משובחת של משקה ולא תמיד ניתן באמת להבחין בהבדלים הדקים שבין השניים. מכיוון שבשוק קיים מבחר גדול מאוד של מכונות, ומכיוון שלכל אחת מהן היתרונות שלה והמאפיינים הייחודיים לה, לא תמיד פשוט לדעת באיזה דגם לבחור.

מצב זה הופך להיות מאתגר במיוחד כאשר מעוניינים במכונת קפה לעסק שתשרת את כל עובדי המשרד. במאמר זה לא תמצאו תשובות חד-משמעיות, אך יוצגו כאן כמה נקודות למחשבה שיסייעו לכם למצוא את הכיוון הנכון עבורכם.

על טעם וריח…

גם מי שאינו בהכרח אוהב לשתות קפה, אינו יכול להתעלם מהריח המשכר של קפה שנטחן זה עתה. הארומה העשירה היא אחת הסיבות לכך שרבים מעדיפים לבחור במכונות קפה הכוללות מטחנת פולים.

על פי גישה זו, פולים טריים מספקים את החוויה השלמה ביותר, ומי שבאמת רגיש לגווני הטעם של הקפה יעדיף אולי מכונה מסוג זה. לעומת זאת, מכונת קפסולות מאפשרת למשתמש להכין בכל פעם כוס משקה אחרת.

אפשר למשל לבחור בקפה ערביקה בעוצמה חזקה ומיד אחר כך להכין כוס קפה בניחוח וניל.

נוחות שימוש

בכל הנוגע לנוחות השימוש, כיום קיימת הסכמה כמעט מוחלטת. מכונות אוטומטיות נחשבות לנוחות הרבה יותר לשימוש וגם התחזוקה שלהן פשוטה הרבה יותר. לעומת זאת, מכונות הכוללות מטחנות מחייבות ניקוי תמידי, והן גם לרוב גדולות יותר והתפעול שלהן פחות אינטואיטיבי.

לעומתן, מכונות אוטומטיות מופעלת בלחיצת כפתור פשוטה, וגם את החלב המוקצף ניתן להכין במהירות ובקלות. לכן, אם נדרשת מכונת קפה למשרד, בדרך כלל יהיה עדיף לבחור מכונת קפה אוטומטית.

עבור מי שרוכש את המכונה לשימוש ביתי – כאן הדבר כבר תלוי בהעדפה האישית שלו. רבים מעדיפים בכל זאת את המכונות הכוללות מטחנות והם נהנים מעצם התפעול והתחזוק של המכונה. כך או כך – חשוב להכיר היטב את אופן הטיפול במכונה ויש לנקות אותה בהתאם להוראות היצרן.

עלות

אחד השיקולים המרכזיים המשפיעים על הבחירה בין קפסולות לבין פולים טחונים, היא עניין העלות. גם במקרה זה אין כמובן תשובה חד משמעית, שכן עלות השימוש תלויה בסוג הפולים או בסוג הקפסולה שבחרתם בה.

פולים של קפה לואק למשל עולים כמה מאוד שקלים לחצי קילו, אך קיימים כמובן פולי קפה במחיר נוח הרבה יותר. גם בתחום הקפסולות קיימות דרגות מחירים שונות, כאשר הקפסולות העשויות אלומיניום נחשבות בדרך כלל יקרות יותר מהקפסולות העשויות פלסטיק.

ככלל – עלותם של פולי הקפה היא בדרך כלל זולה יותר, אך הם גם מחייבים טיפול מורכב יותר – טחינת הפולים, ניקוי המכונה וכיוצא בזה, ולא תמיד הטרחה אכן משתלמת. לכן, כאשר נדרשת מכונות קפה למשרד, בדרך כלל תיבחר מכונת קפה אוטומטית, או מכונת קפה הפועלת באמצעות קפסולות.

באיזה קפה שתבחרו – קחו לכם רגע ליהנות ממנו עד הסוף כי הוא הכוס היחידה שיש לכם כרגע (:

תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *