כמות קפה מומלצת ביום

אז כמות קפה מומלצת ביום לשתות?

בעיני רבים, הקפה הוא משקה פלאי כמעט. הוא הפך לחלק משגרת הבוקר של מרבית האנשים, ובזכותו הם יכולים להתעורר ולהתחיל יום חדש, או להתאושש אחרי ארוחת הצהריים.

בעולם העסקים לקפה תפקיד מרכזי גם בכל הנוגע לחוויית האירוח של הלקוחות, והשאלה הראשונה כמעט שיישאל כל אדם המגיע לקבלת שירות בבית עסק המכבד את עצמו, היא "אפשר להציע לך קפה?".

אך ישנה שאלה נוספת המעסיקה כמעט את כל מי ששותה קפה באופן קבוע, והיא "מהי כמות קפה מומלצת ביום לשתייה?". התשובה, לשמחתם של רבים, היא – הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב. 

כמה קפה מומלץ ביום

לבריאות!

הקפה הוא אחד המשקאות שעוררו את המחלוקת הגדולה ביותר בעולם הרפואה. אין כל ספק כי הוא משפיע לטובה על ערנות האדם ועל מצב רוחו, אך באשר להשפעתו על בריאותו הכללית של האדם, בעניין זה היו הדעות חלוקות.

עד לא מזמן, היה נהוג להמליץ להגביל את צריכת הקפה לעד שלוש כוסות ביום. ההנחה שבסיס המלצה זו הייתה שהקפה מעלה את לחץ הדם, גורם לעוררות יתר ומשבש את שנת הלילה. יחד עם זאת, מכיוון שהפופולריות של הקפה לא דעכה אלא רק גברה עם השנים, החלו מחקרים שונים לבחון את השפעתו על גוף האדם.

מחקרים אלו גילו, לשמחתם של אוהבי הקפה, שלרוב שתייה מרובה של קפה היא דבר מבורך. למען הסדר הטוב הכמות ה"רגילה" של הקפה שהוגדרה ככמות קפה מומלצת ביום היא כשלוש עד חמש כוסות ביום, והתברר כי להרגל זה משפיע לטובה על בריאות האדם; התברר כי שתיית קפה עשויה לסייע בהפחתת תחלואה בפרקינסון, בסוכרת סוג 2 ובמחלות כלי דם ולב.

הגדרת כמות קפה מומלצת ביום לעד חמש כוסות ביום היא כמובן אינה מחייבת, ועל פי מחקרים רבים אחרים – כל המרבה הרי זה משובח. כיום, ככל הנראה ההמלצה היא להיות קשובים לגוף ולשתות באחריות בהתאם לתחושות ולתגובת הגוף.

בוחרים באיכות

כמו שיש שוקולד חלב סטנדרטי ושוקולד איכותי וטוב לבריאות, כך גם בכל הנוגע לקפה. מי שמעוניין ליהנות מיתרונותיו הבריאותיים של הקפה כדאי שיבחר גם מכונת קפה שתאפשר לו לחלוט כוס קפה משובח וטעים.

כאמור, מכונת קפה לעסק חשובה לא רק כדי לאפשר לעובדים להתרענן באמצעות ספל של קפה משובח; מכונה מקצועית וקלה לתפעול תאפשר גם להגיש לאורחים קפה אמיתי, טחון וטעים. כך ניתן יהיה ליצור רושם טוב בקרב הלקוחות המגיעים למשרד – הם ירגישו רצויים ויחושו כי בית העסק מעוניין להשתדל למענם וליצור קשרי עבודה נעימים.

יחד עם זאת, כאשר שותים קפה, גם קפה איכותי ומשובח, חשוב לשים לב להיבט נוסף – התוספות המלוות את הקפה; אומנם שתיית קפה יפה לבריאות, אך אם לכל ספל מוסיפים כמות נכבדת של סוכר או של שמנת, הרי יש להתחשב בכמות הקלוריות שמוסיפים לתפריט היומי.

מתי כדאי בכל זאת להימנע משתיית קפה?

על אף יתרונותיו הרבים של הקפה, ישנם בכל זאת מצבים שבהם כדאי לצרוך אותו בכמות מוגבלת בלבד, אם בכלל. כך למשל, אין זה מומלץ לאפשר לילדים לצרוך קפאין בכמויות גדולות, ויש לשים לב כי חומר זה קיים גם במוצרים כגון תה, שוקולד ושוקו.

מלבד ילדים, מומלץ גם כי נשים הרות יקפידו על צריכה מתונה של קפה ושל מוצרים נוספים המכילים קפאין. מלבד מקרים ספציפיים אלו, לרוב אין מניעה לשתות כמויות גדולות של קפה, ובדרך כלל כאמור, ספל קפה איכותי וטעים הוא גם טוב לבריאות.

תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *