איך לנקות מכונת קפה?

כוס קפה איכותית וטובה אינה נחשבת עוד לדבר מותרות. גם בבית וגם במקום העבודה יודעים להעריך ספל קפה טעים שמסייע לפתוח את הבוקר או להמשיך את היום לאחר ארוחת צהריים מלאה.

אך במקום העבודה יש לקפה חשיבות רבה הרבה יותר; הקפה לא רק מרענן את העובדים בשעות הקשות, אלא הוא גם מאפשר ליצור חוויית אירוח מושלמת עבור כל הלקוחות ועבור המבקרים האחרים המגיעים למשרד. עם זאת, כדי ליהנות מכל הטוב הזה וכדי שיהיה אפשר להגיש קפה משובח ללקוחות, חשוב לוודא כי מכונת הקפה המשרדית עוברת ניקיון סדיר. 

חשיבות השמירה על ניקיונה של מכונת הקפה

בדומה לכל מכשיר חשמלי אחר, מיוחד כזה הקשור לתחום המזון, מצריכה מכונת הקפה הקפדה על שגרת תחזוקה. כאשר משתמשים במכונה שוב ושוב החלקים השונים בה עלולים לצבור משקעים של אבנית. האבנית עלולה לחסום את הצינורות השונים, את פילטרים של המכונה ובמהלך הזמן היא אף משפיעה על טעמו של הקפה ופוגעת באיכותו.

האבנית גם אינה מטיבה עם בריאותו של מי ששותה את הקפה, ומכאן החשיבות הרבה שבהסרת האבנית. ניתן כמובן לצמצם את הסיכון ככל הניתן, ולמלא במכונה מים מסוננים (ולא מים מהברז או מים מינרליים), אך גם במקרים אלו יש להקפיד על ניקוי מתאים של המכונה.

חשוב לציין כי כאשר מנקים את המכונה מאבנית אין לעשות שימוש בפתרונות המתאימים לניקוי של קומקום חשמלי למשל; ניקוי המכונה באמצעות מלח לימון עלול להזיק למכונת הקפה, אלא יש למצוא פתרון ייעודי בהתאם לסוג מכונת הקפה ולדגם שלה.

ניקיון בהתאמה לסוג המכונה

כל מכונת קפה למשרד וכל מכונת קפה לעסק מחייבת התייחסות שונה. מכיוון שישנם דגמים שונים המחייבים שימוש בשיטות ניקוי שונות, יש להיוועץ בגורם מקצועי שיוכל להמליץ בעת הצורך על אופן הפעולה המומלץ. מכונות הפועלות באמצעות קפסולות ניתן היום לנקות בקלות ובמהירות בעזרת שימוש בטבליות ניקוי או בקפסולות המיועדות למטרה זו.

קפסולות הניקוי מסייעות לנקות את כל חלקי המכונה ולהסיר את האבנית שהצטברה בה. מלבד זאת, קיימות גם אבקות וחומרים אחרים שבעזרתם ניתן לנקות את המכונה ללא כל קושי. יש לשים לב כי לאחר ניקוי המכונה חשוב לוודא כי לא נשארו בה שאריות של חומרי ניקוי, ולשם כך יש לקרוא היטב את הוראות השימוש בתכשיר.

ניקיון המכונה בשגרה

מלבד ניקוי תקופתי של מכונת הקפה, יש להקפיד כמובן גם על הניקוי היומיומי של המכונה. ההמלצה היא כמובן לבצע ניקוי בסיסי של המכונה גם לאחר שימוש יחידי בה. לדוגמה – מכונה הכוללת צינוריות הקצפה לחלב, כדאי לאחר השימוש להוציא מן הצינוריות מעט קיטור ולהעביר עליהם מטלית לחה.

כך ניתן יהיה למנוע הצטברות של חלב קרוש על הצינורית. אם קיים מכל של פולים גם אותו מומלץ לנקות באמצעות מטלית לחה ולמלא אותו רק אחרי ייבושו המלא. בכל מקרה, מומלץ לתלות בפינת הקפה הוראות ניקוי ברורות, ומעת לעת לוודא כי המכונה עוברת ניקוי מעמיק יותר בהתאם להוראות היצרן. כך ניתן יהיה לשמור על תקינות המכונה, ולוודא כי עובדי המשרד ואורחיו שותים קפה איכותי וטעים.

תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *