איך לנקות קומקום

איך לנקות קומקום בצורה הטובה ביותר?

ספל קפה משובח וטעים הוא בעיני רבים מצרך בסיסי ואין בלתו. בדרך לכוס הקפה הנכספת אנו עושים מאמצים רבים, בוחרים בקפידה את פולי הקפה, שמים לב למידת הטחינה של הפולים, בוחנים את איכותם של המים ומוודאים שהם מגיעים בדיוק לטמפרטורה הרצויה לחליטה.

אלא שלעיתים כל ההכנות הללו וכל החיפוש אחר ספל הקפה המושלם עולים בתוהו בשל עניין קטנטן אחד – ניקיונו של קומקום הקפה או ניקיונה של מכונת קפה. כאשר מרתיחים מים בקומקום שאינו נקי דיו, טעמם של המים עלול להיפגע.

במשך הזמן, מצטברות בקומקום שכבות על גבי שכבות של משקעים שמקורם במינרלים הקיימים במים. אלו הם אותם חלקיקים לבנים וקטנים שניתן לעיתים לראות בקומקום שלא נוקה כהלכה. על כן, מי שאינו מעוניין לשתות חלקיקים אלו, כדאי שיקפיד על ניקוי הקומקום או מכונת הקפה, ועל כך – במאמר הבא.

איך לנקות קומקום

כיצד מנקים את הקומקום החשמלי

לרבים, ניקוי הקומקום נראית כמו משימה סיזיפית או אפילו בלתי אפשרית. הם מנסים לקרצף את הקומקום מבפנים, לנקות ושוב לקרצף, אך זו אינה הדרך הנכונה. למעשה, ניקוי הקומקום החשמלי הרבה יותר קל ממה שנדמה, והפתרון נעוץ בכימיה פשוטה.

אז איך לנקות קומקום חשמלי? המשקעים המצטברים בתוך הקומקום מקורם כאמור במינרלים הקיימים במים. המינרל הזה הוא חומר בסיס ולכן, כדי להסיר אותו נדרשת חומצה. חשוב להדגיש – חומצה זו ניתן למצוא בכל משק בית ממוצע.

כל שצריך לעשות הוא לשפוך כף של מלח-לימון לתוך הקומקום, למלא אותו במים ולהפעיל את הקומקום. לאחר שהמים ירתחו ניתן יהיה לראות כיצד שכבת האבנית מוסרת בקלות מדפנות הקומקום, ללא צורך בקרצוף אינטנסיבי.

כדי שהניקוי יהיה יעיל, מומלץ לתת למים המורתחים (כולל המלח-לימון) לעמוד לזמן מה, ובעת הצורך לרוקן את הקומקום ולהשלים סבב ניקוי נוסף. בסיומו של תהליך זה, תזכו בקומקום מבריק ויפה – כמו חדש!

דגשים חשובים על איך לנקות קומקום

כפי שניתן להיווכח ניקוי הקומקום החשמלי פשוט ואינו גוזל זמן רב. עם זאת, חשוב לשים לה לנקודות הבאות. ראשית, לאחר ביצוע הניקוי באמצעות מלח-לימון, יש לשטוף היטב את הקומקום. אם תשתו קצת מלח-לימון הדבר אומנם לא יזיק לכם, אך סביר להניח שהטעם לא יערב לחיככם.

על כן, בסיום פעולת הניקוי כדאי להרתיח מים חדשים בקומקום, ולשפוך אותם לכיור. מי שרוצה לוודא שטעמם של המים לא ייפגע כלל, יכול גם לנקות את פנים הקומקום באמצעות סבון, ולאחר מכן לשטוף את הקומקום במים.

בעת ביצוע הניקוי הסופי של הקומקום חשוב כמובן לוודא כי החלק התחתון שלו (זה שמתחבר לבסיס) לא יירטב. יש לזכור כי זהו האזור המתחבר לחשמל ולכן רטיבות עלולה לפגוע בתפקוד הקומקום ואף להיות מסוכנת.

ניקיון גם במכונות קפה

הקפדה על ניקיון הקומקום החשמלי חשובה מאוד, אך לעיתים את מקומו תופסת מכונת קפה לעסק או מכונת קפה למשרד. בבתי עסק שבהם ישנה מכונת קפה המשרתת את העובדים ואת האורחים, חשוב להקפיד גם על הניקיון שלה.

במכונות הקפה ישנם צינורות מים רבים, וגם בהם עלולים להצטבר משקעים שונים. במידה מסוימת, ניתן למנוע לפחות חלק ממשקעים אלו, וכדאי להתייעץ עם מומחה ולקבל המלצה על סוג המים לשימוש במכונה.

אם וכאשר נדרש ניקוי, יש לזכור כי לכל מכונה שיטות הניקוי שלה, ועל כן חשוב מאוד לקרוא היטב את הוראות היצרן לפני הניקוי. פתרון נוסף הוא לבחור במכונות קפה הכוללות פונקציה של ניקוי עצמי.

כיום ניתן למצוא בשוק מכונות מסוג זה המאפשרות אף להכין משקאות שונים, והן משדרגות באופן משמעותי את המטבחון המשרדי.

תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *