אייריש קופי – כל מה שצריך לדעת

האייריש קופי ממזג בין שתי אהבות קולינריות – הקפה והאלכוהול. הוא נולד בשנת 1943, ביום קר וסוער בשדה התעופה פוינס, אירלנד. נוסעים רבים המתינו בשדה וחיכו בדכדוך רב לטיסתם שהתעכבה.

השף הראשי במקום, ג'ו שרידן, שם לב למורל הירוד וניסה לעודד את הנוסעים באמצעות משקה חדש בתוספת של מרכיב ייחודי. מזג האוויר נותר כשהיה, אך אין ספק כי נוסעים רבים קיבלו בדיוק מה שהיה נחוץ להם באותו הרגע. אז איך מכינים את האייריש קופי הקלאסי, ומהן הדרכים לשדרג אותו? כל הפרטים כאן.

המתכון הקלאסי

אייריש קופי אמיתי יכלול כמות מכובדת של ויסקי טוב ונגיעה מתוקה של שמנת. עם זאת, המתכון הקלאסי המוצג כאן הוא הצעה בלבד, ומומלץ כי כל אחד ימצא את איזון המרכיבים המתאים לו.

רכיבים:

  • 110 מיליליטר של קפה איכותי
  • 40 מיליליטר של הוויסקי האהוב עליכם
  • 2 כפיות סוכר חום
  • 30 מיליליטר שמנת מוקצפת

אופן ההכנה:

את האייריש קופי בדרך כלל מכינים בבית, אך אם אתם מארגנים ערב צוות בעבודה, אפשר גם להכין אותו בעזרת מכונת קפה למשרד וכך לחלוט מנת קפה טרי שיעשיר את המשקה עוד יותר.

כדי ליהנות ממשקה מחמם באמת, רצוי לחמם את הספל מראש במים חמים. לאחר מכן מוסיפים את הקפה ואת הסוכר ומוודאים שהסוכר נמס כהלכה. בהמשך מוסיפים את מנת הוויסקי – אפשר למזוג יותר או פחות ממה שרשמנו כאן, לפי הטעם.

לסיום, אחרי שערבבתם היטב בין הקפה לבין הוויסקי, הוסיפו את השמנת מעל ולבריאות!

אפשר גם אחרת

אחרי שתרגלתם את המתכון הקלאסי, ואתם מוכנים לגוון קצת, תוכלו להתנסות בווריאציות השונות של האייריש קופי. על דבר אחד אל תתפשרו – אם אתם מגישים את הקפה במסגרת אירוע חברה, יש לחלוט את מנת האספרסו באמצעות מכונות אספרסו למשרד. אז הנה שתי הצעות לדוגמה:

אייריש קופי ובייליס

המתכון הזה יאפשר לכם להעמיק את הטעמים של האייריש קופי הקלאסי. רשימת המרכיבים נותרת כשהייתה, אלא שנוסף לה כמובן ליקר בייליס, ואם אפשר – מעט שבבי שוקולד לקישוט.

גם כאן ההכנה פשוטה: מזגו את הקפה לכוס חמה, הוסיפו את הוויסקי ואת הבייליס וערבבו היטב. בשלב זה כדאי לטעום את המשקה לפני הוספת הסוכר – ייתכן כי הוא יהיה לכם מתוק מספיק. כדי שיהיה מפנק באמת, הוסיפו את השמנת וגרדו מעל שבבי שוקולד מריר.

אייריש קופי קר

אייריש קופי קלאסי הוא אומנם משקה שנועד לחמם אותנו בלילות קרים, אך השילוב בין קפה ובין אלכוהול עובד מעולה גם בטמפרטורות חמות יותר. כל שעליכם לעשות הוא לחלוט קפה מפולים טריים, להוסיף את הסוכר ואת הוויסקי ולאחר מכן לצרף כמה קוביות קרח.

לסיום הוסיפו את השמנת והנה – משקה מרענן וקריר ליום חם.

תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *