מכונת קפה ללא קפסולות

בעולם המתמקד בשנים האחרונות יותר ויותר באחריות סביבתית בת קיימא, מכונת קפה ללא קפסולות הפכה לבחירה הפופולרית ביותר בקרב חובבי הקפה.

המכונות הללו מציעות גמישות רבה יותר לטעמים עשירים וגם מפחיתות את הפסולת. בהמשך, נבחן את יתרונות המכונות הללו, סוגיהן והאופן בו הן יכולות לסייע ולשפר את חוויית הקפה שלכם.

ישנם סוגים רבים של מכונות מסוג זה והן נפוצות בארץ ובעולם – מכונות קפה מאז ועד היום – כיצד הן התפתחו לאורך השנים ואיך זה השפיע על חוויית הקפה שלנו? נגלה בהמשך.

מכונות קפה מאז ועד היום – סקירה היסטורית

הכל התחיל בכד הטורקי (ג'זווה / איבריק) שהגיע מהמזרח התיכון. הכד הטורקי מהווה שיטה עתיקה עבור הכנת קפה בכלי קטן המשמש לבישול הקפה עם מים וסוכר על אש קטנה.

התוצאה שהתקבלה הינה קפה לא מסונן, חזק וסמיך.

לאחר מכן, במאה ה-19 הגיחה מכונת הקפה הפרקולטור שהעבירה מים רותחים דרך גרגירי קפה מספר פעמים עד להגעה של העוצמה הרצויה.

התוצאה שהתקבלה בשל כך היא קפה חזק שטעמו היה מר בעקבות התהליך המתמשך.

במאה ה-20 הגיח עידן האספרסו עם מכונת הטפטוף האוטומטי שהפך את תהליך הקפה ליותר פשוט, כאשר מכשיר זה הפך פופולרי מאוד בבתים ומשרדים.

ההליך הוא טפטוף של מים על גרגירים של קפה אשר עברו דרך פילטר.

במרוצת השנים הגיחו גם מכונות כמו Bean to Cup בתחילת המאה ה-21, מכונות קפה אוטומטיות למיניהן שהפכו פופולריות מאוד.

החל משלב טחינת פולי הקפה ועד לתוצר הסופי הטעים שמגיע לכוס. אלו הן מכונות המצוידות בטחינה איכותית והגדרות תוכנה של ניקוי עצמי, מה שמאוד הקל את תהליך הסניטציה בקרב מכונות הקפה.

החל מקפה שהתבשל בכד, לקפה שהפך לקפסולה ועד למכונות האוטומטיות, לצד התפתחות הטכנולוגיה והעלאת המודעות לסביבה ירוקה יותר, מכונת קפה ללא קפסולות הפכה נפוצה יותר ויותר לאורך השנים בשל היותה חסכונית לטווח הארוך ובשל התפתחותה הטכנולוגית והחדשנות הנלווית אליה, בקרב בתים פרטיים ובקרב התעשיה כאחד.

מכונת קפה ללא קפסולות
מכונת קפה ללא קפסולות

יתרונות של מכונת קפה ללא קפסולות

מבחינת קיימות סביבתית, כאשר מבצעים שימוש עם מכונת קפה ללא קפסולות היתרון המשמעותי הוא הפחתה של ההשפעה הסביבתית, כלומר, בהפחתה של פסולת פלסטיק ואלומיניום.

בנוסף לכך, רבות מהמכונות הללו גם תואמות מסננים עבור שימושים חוזרים, דבר אשר מקטין יותר את האקולוגיה שלהן.

כמו כן, מבחינת חיסכון בעלויות, חשוב לציין שההשקעה הראשונית עשויה להיות יחסית גבוהה יותר ביחס לאלו הפועלות על קפסולות, אך יחד עם זאת העלויות השוטפות יהיו נמוכות הרבה יותר.

קפה טחון או פולי קפה הם לרוב זולים הרבה יותר מאשר קפסולות ארוזות מראש, מה גם שלאורך זמן מדובר בחיסכון יותר משמעותי מבחינת מים וצריכת חשמל, מה שהופך את המכונות הללו לבחירה חסכונית עבור שימושים מסחריים ובייתיים כאחד.

מבחינת טעם ורעננות, המכונות הללו בעלות שליטה רבה יותר על תהליך ה"בישוול" אשר מביא לטעמים טובים יותר וארומה מעולה.

פולי קפה טחונים טריים נוטים לייצר כוס קפה ניואנסית יותר ועשירה יותר ביחס לקפסולות.

כמו כל סוג של מכונת קפה, ניתן לרכוש אותן בחנויות ודרך ספקים, הן עבור עסקים והן עבור שימושים בייתיים או מסחריים למיניהם.

באותה מידה, השכרת מכונת קפה עשויה להשתלם במקרים רבים, בהתאם לצרכים שלהם ולהגדרת התקציב, לצד חיסכון בעלויות.

סוגים של מכונת קפה ללא קפסולות

בעולם המתפתח של היום, אפשר לציין סוגים רבים של מכונת קפה ללא קפסולות כאשר כל אחת מהן מציעה שלל יתרונות ותכונות ייחודיות.

הבנה של האפשרויות הללו תוכל לסייע לכם בעת בחירת המכונה הטובה ביותר עבור הצרכים שלכם:

  • מכונת טפטוף (Drip Coffee Makers) – מכונות אלו ידועות גם כמכונות קפה פילטר. הן פועלות על ידי טפטוף של מים חמים על קפה טחון אשר עוברים לתוך קנקן דרך מסנן.

המכונות הללו אף ידועות בפשטות שלהן ובקלות השימוש, הן יכולות לחלוט בבת אחת כמויות גדולות של קפה.

  • מכונות אספרסו (Espresso Machines) – אלו הן מכונות שנועדו ליצור קפה מרוכז על ידי העדרה של מים חמים דרך פולי קפה טחונים בלחץ גבוה.

הן מאוד פופולריות וידועות בשל יכולתן ליצור מנות אספרסו עשירות במיוחד וטעימות.

  • מכונות קפה למזיגה (Pour-Over Coffee Makers) – מכונות אלו כוללות מזיגה ידנית של מים חמים על קפה טחון אשר מוצב בפילטר, דבר אשר מאפשר למים לחלץ את הטעמים העשירים של הקפה במקביל לטפטוף.

כאן יש שליטה מדויקת יותר על תהליך הבישול.

החלטתם להשתדרג עם מכונת קפה ללא קפסולות? גם תוכלו ליהנות מטעמים עשירים במיוחד, שמירה על איכות הסביבה וגם ליהנות מחיסכון משמעותי לטווח הארוך.

יזמקו קפה מציעים שפע של מכונות קפה איכותיות שילכו איתכם לאורך כל הדרך ויספקו עבורכם הנאה לאורך כל שעות היום, החל מהמכונות הפשוטות ביותר למקצועיות.

אז למה אתם מחכים? תנו לגימה של קפה של בוקר וצרו איתנו קשר עוד היום על מנת לשמוע כיצד נוכל להעשיר לכם את ההמשך.

תגובות
כתיבת תגובה