איך שומרים על טריות הקפה?

שמירה על הטריות של הקפה שלכם היא בעיקרון במפתח עבור הנאה מכל הטעם והארומה שלו.

בין אם אתם קונים קפה טחון או פולי קפה שלמים לטחינה, אחסון וטיפול נכונים עשויים להאריך בצורה משמעותית את חיי המדף של הקפה ואף לשמר את חוויית שתיית הקפה שלכם.

איך שומרים על טריות הקפה? איך בוחרים מיכלי אחסון נכונים ומה משפיע על טריות הקפה? איך אפשר לשמור על הטריות של הקפה בבית קפה או בבית? כל זאת ועוד ממש עוד כמה רגעים.

טריות הקפה שלכם

עוד לפני שנתעמק עוד יותר בשיטות עבור שמירה על טריות הקפה שלכם, חשוב להבין בעצם מה גורם לקפה לאבד מטריותו. הפולים מאוד רגישים מפני גורמים סביבתיים, כמו למשל לחות, אוויר, אור וחום.

חשיפה לאלמנטים הללו עשויוה לגרום לקפה לאבד את הטעם הארומתי שלו, כתוצאה מכך לא יתקבל הטעם אותו קיוויתם לקבל, אלא טעם לוואי משונה.

ובכל זאת, איך שומרים על טריות הקפה ומה משפיע על פגיעה בטריות?

כאשר הקפה נחשף לאוויר למשל, החמצן באוויר הופך לתהליך חמצון אשר עשוי להוביל לאובדן טעם וארומה.

התהליך מתחיל בעצם החל מהרגע של קליית הקפה וממשיך לאחר טחינה של הפולים בקצב מואץ.

תבינו, הקפה שלכם סופג בקלות את הלחות מהסביבה, כאשר הלחות עשויה להשפיע על טעם הקפה.

במקרים ממש קיצוניים הלחות אף עשויה להוביל גם לעובש.

אור וחום עשויים לפרק את התרכובות הכימיות של הקפה, לכן חשוב לשמור עליו במקום חשוך וקריר.

שמירת טריות הקפה בבית קפה

בעסקים גדולים כמו למשל בתי קפה למיניהם, הטריות של הקפה חשובה מאוד, אפילו עוד יותר מאשר בבית – לקוחות באים והולכים, צורכים את הקפה, ובין הדברים החשובים הוא להגיש להם איכות והנאה בכוס או בספל, כך שישאר טעם של עוד.

ברגע שאיכות הקפה יורדת, הדבר מורגש ועשוי לפגוע בעסק. אז איך שומרים על טריות הקפה בבית קפה?

לכן, מומלץ לרכוש פולי קפה טריים ואיכותיים ברמה גבוהה, אך יחד עם זאת יש להימנע מקנייה גדולה – ההמלצה היא לרכוש את הקפה בכמויות קטנות וטריות באופן תדיר לעומת כמויות גדולות שעשויות עם הזמן לאבד מטריותן.

כמו כן, רצוי לאחסן במקום יבש, חשוך וקריר את הקפה, משום שחום, לחות ואור השמש פוגעים בצורה ישירה בטעמו של הקפה ובארומה שלו.

ניתן לאחסן גם במיכלים אטומים הייעודיים לקפה למשל.

רצוי לטחון את הפולים אך ורק לפני ההכנה בפועל על מנת לשמר את הטעם העשיר.

מבחינת חידושים, ניתן להסתייע גם בטחינה לפי דרישה (קיים במכונות קפה מסויימות) מה שגם עשוי לסייע בשמירה על טריות הקפה.

החידושים במכונות הקפה השונות מאפשרות לבתי הקפה לשמור על הטריות של הקפה בצורה יותר יעילה, כמו למשל בקרת טמפרטורה מדוייקת או טחינה לפי דרישה, מערכות איטום מתקדמות, אפשרות הגדרה לניקוי אוטומטי, טכנולוגיות חליטה למיניהן ועוד.

שמירת טריות הקפה בבית

לא רק בבתי קפה חשוב לשמור על הטריות של קפה, אלא גם בבית, שכן היא חשובה לא פחות. לאורך זמן הפולים מאבדים מטריותם, איכותם וטעמם, לכן יש לשמור עליהם ולאחסן אותם בצורה הנכונה וגם להבין כיצד להשתמש בהם. ובכל זאת, איך שומרים על טריות הקפה בבית?

  • פולי קפה: מומלץ לרכוש פולים טריים ושלמים, פעמים רבות תאריך הקלייה שלהם כתוב על גבי האריזה, הפולים השלמים נוטים לשמור על טריותם לאורך זמן רב הרבה יותר מאשר פולים טחונים. קחו זאת בחשבון. טיפ קטן, אפשר לשים על גבי האריזה מדבקה עם תאריך התוקף על מנת שלא לפספס.
  • אחסנו את הקפה שלכם במקום חשוך, קריר ויבש, מומלץ במיכלים אטומים, במקפיא או במקרר. במידה והוצאתם מהמקפיא / מקרר, מומלץ לאפשר לקפה הקפוא להגיע לטמפרטורת החדר בטרם השימוש בו.
  • מומלץ לטחון את הפולים רק בטרם ההכנה על מנת לשמור על הטעם העשיר שלו, ובנוסף לכך מומלץ להשתמש רק בכמות הנדרשת לכם להכנה מיידית.
  • למשל, מכונת קפה טוחנת מומלצת לעיתים לשמירה על טריות הקפה וטעמו העשיר, כך שתוכלו לטחון פולים טריים בהתאם לכמות הנדרשת – מומלץ לבחור במכונת קפה בעלת קיבולת מיכל של פולים המתאימה במיוחד עבור הצרכים שלכם.

מעבר להסבר של איך שומרים על טריות הקפה, רצוי גם להחליף מים בתדירות גבוהה למים מינרליים או מים מסוננים ולדאוג שטמפרטורת המים תהיה מתאימה על מנת שלא תפגע בטעם של הקפה.

קחו בחשבון שככל ומדובר במים שאיכותם ירודה, כך טעם הקפה עשוי להיפגע.

לשתות ולהישאר עם טעם של עוד

עסקים רבים ואנשים פרטיים שואפים לשתות קפה ולחוות את הטעם העשיר כבר מהלגימה הראשונה, עוד החל מהקפה הראשון של הבוקר עד לשעות הקטנות.

אז למה בעצם לא ליהנות מקפה טעים, טרי ואיכותי שיגרום לכם לרצות עוד ועוד? אחרי שהסברנו על איך שומרים על טריות הקפה, יזמקו קפה מזמינה אתכם להתרשם משלל המוצרים באתר ולראות בעצמכם שאין פשרות על איכות.

למידע נוסף צרו איתנו קשר ונשמח לתת שירות.

תגובות
כתיבת תגובה