תשע דרכים לחגוג את יום הקפה הבינלאומי

רובנו לא זקוקים ליום חג מיוחד על מנת ליהנות מכוס של קפה איכותי. כל אחד כמעט פותח את הבוקר בכוס קפה המסייעת לו להתחיל את הבוקר על רגל ימין. יחד עם זאת, אם כבר המציאו יום מיוחד כזה – למה לא לחגוג?

על מה ולמה

חג הקפה הוא לא בדיוק מועד המצוי בתודעה הציבורית, לכן נחוץ ראשית כל הסבר קצר. מדובר בחג חדש יחסית – הפעם הראשונה שבו הוא נחוג באופן רשמי היה בראשון באוקטובר של שנת 2015.

הוא נוסד על ידי ארגון הקפה הבינלאומי ומטרתו לעודד סחר הוגן, וכמובן לגרום ללקוחות לרכוש עוד קפה. אז כעת  – כיצד חוגגים?

שותים ושרים

הקפה כיכב בשירים רבים שהפכו כבר לחלק מן התרבות הישראלית. הוא מופיע בשיר "קפה אצל ברטה", קיים גם בשורה "אז תשתה קפה טורקי", ונותן הופעת אורח בשיר ששר אריק איינשטיין "שבת בבוקר" (אמא שותה המון קפה…). לכל מי שעדיין מפקפק בתרומת הקפה למורל, הנה מילה חדשה שנוספה למילון – Depresso.

משמעותה: התחושה שאתה מרגיש כשמתברר שהקפה נגמר.

קפה קצת אחרת

חלק משותי הקפה מסתפקים בנס הרגיל או אם הם ממש רוצים "לפנק" את עצמם, הם בוחרים בסוג המגורען. אך למה לא לנסות מכונת קפה אוטומטית שתהפוך את שתיית הקפה לחוויה מהנה באמת? מכונות הקפה הקיימות היום מאפשרות חליטה מהירה ואיכותית, וגם מקומות עבודה רבים כבר הבינו כי מכונת קפה לעסק זאת השקעה שמחזירה עצמה. העובדים מצידם – מרוצים.

קוראים בקפה

עולם הקפה הוא תחום מרתק שניתן ללמוד ממנו הרבה על ההיסטוריה האנושית. בין הספרים השונים ניתן למשל למצוא את הספר של רוברט ליברלס "יהודים וקפה" כמו גם את "ספלו של השטן" שכתב הסופר סטיוארט לי אלן.

מי שבאמת מעוניין להתעמק בנושא וללמוד על הזנים השונים יכול לבחור למשל בספר כמו זה של שלמה שטרן, הנקרא "מדריך הקפה".

משחקים בקפה

יום הקפה הבינלאומי הוא הזדמנות מצוינת לנסות טעמים חדשים. אפשר להוסיף לקפה וניל, לנסות זן חדש של פולי קפה או אפילו לעשות משחק טעימות עיוור. האם תצליחו לזהות את הקפה האיכותי באמת?

תהיו בעניינים

כל חובב קפה מושבע חייב למצוא את בלוג הקפה האהוב עליו. זה יכול להיות בלוג המתמקד בתמונות, או אתר המרכז את המאמרים המעניינים ביותר בתחום. מתחילים יכולים להציץ באתר: http://sprudge.com/  או ב: https://dailycoffeenews.com/ .

הקינוח המושלם

קפה הוא משקה שלא נועד לשתייה על בטן ריקה. למי שיש לו צורך בסיבה טובה כדי ליהנות מקינוח טעים – בבקשה. יום הקפה הבינלאומי הוא בדיוק ההזדמנות למצוא את הפינוק המושלם שילווה את כוס הקפה הבאה.

לא להפריע

בדרך כלל את הקפה אנחנו נוהגים לשתות תוך כדי השלמתן של משימות אחרות. אנחנו שותים קפה בעבודה ובזמן ישיבות, אבל ביום הקפה, תנו למשקה את הכבוד המגיע לו. תתרכזו רק בו, בטעם ותהנו מכמה דקות של רוגע.

קפוצ'ינו או הפוך?

גם לקפה שפה משלו, ולא כולם דוברים אותה. בחן את עצמך – האם אתה יודע מה זה אמריקנו?, מקיאטו?, האם קיים הבדל בין קפה הפוך לקפוצ'ינו? ומה זה בעצם אספרסו ארוך?. אם אתה לא יודע את התשובות לשאלות אלו – זה הזמן ללמוד.

בסדנת קפה כבר היית?

כשאתה אדם מבוגר אתה נאלץ פעמים רבות להיפרד מתחביבים שליוו אותך בילדות. אז נכון, בסדנה של הכנת אווירונים ממקלות ארטיק כבר לא תהיה, אבל סדנת קפה? – זה כבר נשמע טוב. סביר להניח שבסופה של הסדנה כבר תהיה בריסטה מקצועי.

תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *