קפה קלוי - איך מכינים?

כבודו של הנס-קפה במקומו מונח, אך כיום רבים יודעים להעריך את טעמו של קפה קלוי ומשובח. למעשה, גם בבית וגם במשרד יש המעדיפים לשתות קפה קלוי בלבד, ועל כן, על מנת שניתן יהיה לדעת כיצד לבחור בסוג האהוב והאיכותי, מומלץ להרחיב את הידע בתחום, וללמוד קצת על הדרך שבה מכינים קפה קלוי.

המאמר הבא יסביר מעט על הנושא וינסה לבאר עבור אוהדי הקפה מה עליהם לברר לפני שהם רוכשים את הקפה הבא שלהם.

טכניקה בקפה קלוי

פולי הקפה כפי שהם קיימים בטבע בצורתם הטבעית אינם אלא חומר גלם. על מנת שניתן יהיה לטחון אותם ולהכין מהם מנת קפה ראויה, עליהם לעבור תהליך של קלייה. כיום, במרבית המקרים תהליך הקלייה נעשה באמצעות מכונות מיוחדות.

הללו כוללות בדרך כלל תוף גדול שלתוכו מטילים את הפולים ומסובבים אותם במהירות תוך שימוש באוויר חם שעשוי להגיע גם ל-260 מעלות צלזיוס. החום הרב גורם להיווצרותם של תהליכים כימיים רבים ובשל כך מתרחשים שינויים פיזיים בפולים.

בזכות שינויים אלו, מתפתחת גם הארומה הייחודית של פולי הקפה ונקבעת מידת המתיקות האופיינית להם. בסיומו של תהליך החימום בתוף, מועברים הפולים למגש שעליו הם מתקררים עד לטמפרטורת החדר.

אומנות

התיאור הזה נשמע מעט טכני, ואפילו מכני, אך קפה קלוי הוא למעשה אומנות, ובאמצעות שליטה בגורמים שונים כמו הטמפרטורה המדויקת ומשך זמן הקלייה, נוצרים פולי קפה בטעמים שונים ובדגשים שונים.

חשוב לציין כי לצד השיטה התעשייתית ישנן גם שיטות מסורתיות לקליית פולי קפה והן מבוססות על ידע שהצטבר במשך שנים ארוכות ועבר מדור לדור. ידע מסוג זה כולל דקויות רבות ו"סודות" רבים, ומי שינסה לקלות פולים בהתאם למתכון מוכן מראש יגלה כי מדובר בהמלצה בלבד, וכי אין תחליף לניסיון אישי ולאינסטינקטים הטבעיים שמתפתחים במשך הזמן.

כיצד בוחרים את פולי הקפה?

כפי שמשתמע מהכתוב לעיל, אופן הקלייה של פולי הקפה משפיע באופן משמעותי על טעמם. על כן, בעלי עסק רבים המעוניינים לספק לאורחיהם וללקוחותיהם קפה איכותי, תוהים כיצד עליהם לבחור פולי קפה עבור מכונת קפה למשרד.

מכיוון שטעם אישי הוא משתנה בין אדם לאדם, ניתן כמובן לנסות בכל פעם פולים מסוג אחר, וכך לאתר את הסוג המתאים ביותר. קיימים גם סוגי קפה שונים ברמות חוזק שונות, ועל כן מומלץ אולי להחזיק בבית העסק מספר סוגים של קפה.

עם זאת, אף על פי שסוג הקפה המועדף תלוי בטעם האישי, כדאי לשים לב כי ישנם שני סוגים עיקריים של קפה – הערביקה והרובוסטה, כשסוג הערביקה נחשב לאיכותי יותר ולמעודן יותר. על כן אם בוחרים לרכוש מכונת קפה אוטומטית עבור המשרד מומלץ לבחור בקפה מסוג זה.

בסופו של דבר, אם מעוניינים שעובדי המשרד ואורחיו ייהנו מספל קפה איכותי, כדאי לרכוש מכונת קפה טובה ונוחה לשימוש וקפה משובח. כך ניתן יהיה להבטיח את שביעות רצונם של העובדים ולהותיר רושם טוב בקרב לקוחות פוטנציאליים המגיעים לפגישות במשרד.

תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *