מי שותה יותר קפה? גברים או נשים?

בכל בוקר, אנשים רבים ברחבי העולם, גברים ונשים כאחד, פותחים את הבוקר באותו האופן.

גם בחורף הקר וגם בקיץ החם, הכנת משקה הקפה היא פחות או יותר הפעולה הראשונה של היום.

ההשפעה המרעננת של הקפה מאפשרת לנו להתעורר, ושתיית הקפה מעניקה לנו כמה דקות של שקט ושלווה לפני שמטלות היום דורשות את תשומת ליבנו.

הקפה מלווה אותנו גם בהמשך היום, אך האם כולנו שותים את אותו הקפה? ומי שותה יותר קפה? גברים או נשים? נסו לנחש ובדקו אם צדקתם במאמר הבא.

צריכת הקפה בעולם

קפה הוא כידוע אחד המשקאות הפופולריים בעולם, אך ישנם אזורים שבהם צריכת הקפה גבוהה באופן משמעותי.

אולי שלא במפתיע, השיאניות בתחום שתיית הקפה הן המדינות הצפוניות – נורבגיה, איסלנד ושוודיה. גם בארצות הברית, בקנדה ובברזיל, קהילת אוהדי הקפה גדולה יחסית, והקפה מבוקש מאוד גם במדינות מסוימות בצפון אפריקה (מרוקו, אלג'יר וטוניס) ובמערב אירופה.

לעומת זאת, באסיה ובמרבית אפריקה צריכת הקפה היא נמוכה יחסית, וגם בדרום אמריקה, במדינות כגון בוליביה וצ'ילה, צריכת הקפה אינה גבוהה.

אנחנו בישראל צנועים יחסית, ונמצאים במקום טוב באמצע בכל הנוגע לצריכת קפה.

גברים ונשים – כמה כמה?

אחרי שהצגנו סקירה כללית על מצב צריכת הקפה בעולם כולו, הגיעה העת להתמקד בהבדלי הצריכה שבין נשים לגברים. נכון להיום, מרבית הנשים (כמעט 70% מהנשים) אינן שותות קפה מסיבות שונות.

אצל גברים המצב שונה לגמרי – כ-50% מהגברים שותים קפה באופן קבוע. גם כמות הקפה משתנה בין גברים לנשים. בעוד נשים מסתפקות בקצת פחות משתי כוסות ביום, גברים שותים כמעט שתיים וחצי כוסות קפה ביום. כך שאם במשרד יש לכם מכונת קפה למשרד, סביר להניח שהמשתמשים ה"כבדים" שלה הם גברים.

גברים ונשים – מה שותים?

מכונת קפה במשרד על פי מחקרים שונים משמשת יותר את הגברים, אך זהו אינו השוני היחיד בין גברים לנשים.

הבדל נוסף בין המינים הוא סוג הקפה המועדף. על פי סקרים רבים, גברים מעדיפים קפה חזק, ועל כן נוהגים לשתות אספרסו או אספרסו כפול, אך לפעמים הם עשויים לשתות גם משקאות קפה כגון מקיאטו, הכולל נגיעת חלב בלבד.

לעומת זאת, נשים אוהבות לעדן את טעמו המריר של הקפה בעזרת כמות גדולה יחסית של חלב ולעיתים הן אף מוסיפות שמנת. למרות הבדלים אלו, הקפה הסטנדרטי, הכולל מנת אספרסו וכמות קטנה יחסית של חלב, אהוב על כולם.

כמה סוכר?

גם בכל הנוגע להמתקת המשקה ישנו הבדל בין גברים לנשים. גברים רבים מעדיפים לשתות את כוס הקפה שלהם ללא תוספת סוכר או ממתיק אחר.

מגמה זו מתחזקת היום גם בקרב הנשים, אך עדיין, מרבית הנשים מעדיפות להוסיף לכוס הקפה שלהן כפית-שתיים של סוכר או ממתיק מלאכותי.

עם זאת, אם בהכנת הקפה נעשה שימוש בחלב מתוק המיועד לקפה, לעיתים מוותרים על הסוכר.

בשורה התחתונה – לכל אחד מאתנו כוס הקפה האהובה עליו.

מה שחשוב הוא לבחור בקפה משובח ובמכונת הקפה הנכונה שיאפשרו לכם ליהנות מהטעם העשיר של המשקה הזה.

תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *