מה זה קפה קורטדו

בין קפוצ'ינו לאספרסו, אפוגטו לקורטדו… כל כך הרבה סוגים של קפה! ישראל כבר מזמן הפכה להיות מעצמת קפה, ובכל פינה אפשר למצוא קפה איכותי, טרי וארומטי.
ובכל זאת אנחנו הישראלים עדיין מתקשים קצת עם חלק מהשמות והמונחים, ולכן אנחנו כאן כדי לעשות סדר. הנה כמה משקאות קפה מיוחדים שתוכלו להכין בעצמכם בקלות בעזרת מכונת קפה וכמה רכיבים בסיסיים.

גוונים של אספרסו

בכל מכונת קפה למשרד אפשר להכין אספרסו, כל מה שצריך לעשות זה לבחור קפסולה וללחוץ על כפתור. אבל האם אתם יודעים מה ההבדל בין המנות השונות של האספרסו?
מנת אספרסו רגילה היא בדרך כלל כ-7 גרם של פולים טחונים (או כמות של קפסולה אחת), ומכינים אותה על ידי הזרמת קיטור דרך פולי הקפה.

כדי לקבל טעם מרוכז יותר אפשר להכין אספרסו קצר, שזו אותה מנת הקפה עם כמות קטנה יותר של מים. אם תהיתם למה מכונת קפה מציעה שתי אפשרויות להכנת הקפה – ובכן, זוהי בדיוק הסיבה. או לפחות חלק ממנה.

כדי לקבל טעם מעודן יותר מומלץ לשתות אספרסו ארוך, שזו אותה מנת הקפה (7 גרם) עם כמות כפולה של מים, כ-60 מ"ל. ואם אתם רוצים לקבל את הטעם הבסיסי של האספרסו אבל בכמות גדולה יותר, אספרסו כפול הוא התשובה – כ-14 גרם של פולי קפה על כ-60 מ"ל מים.

נגיעה של חלב

אחת הדרכים הפופולריות להעשיר את טעמו של הקפה היא בעזרת חלב או משקאות נוספים כמו סויה, שיבולת שועל וכו'. המשחק בין כמות הקפה, המים והחלב היא שיוצרת את מגוון המשקאות השונים ואת הטעם המיוחד שלהם.

למשל המקיאטו, שהיא מנת אספרסו עם כמה טיפות של חלב מוקצף. וכמו שהבטחנו, הקורטדו! למעשה קפה קורטדו הוא מנת אספרסו אליה מוסיפים מעט חלב פושר וכמה טיפות של חלב מוקצף, וכך מתקבלת גרסה מעודנת וקלילה על מנת האספרסו.

כמובן שאי אפשר לדבר על קפה בלי להזכיר את הקפוצ'ינו (או הפוך, כמו שאנחנו אוהבים לכנות אותו). על מנת אספרסו אחת מוסיפים חלב חם וחלב מוקצף, כאשר יש היום גם דגמים של מכונת קפה למשרד שיכולות להציע את האפשרות של הרתחה והקצפת החלב בקלות ובמהירות.

איך בוחרים מכונת קפה?

אחרי שעשינו קצת סדר בין המונחים וסוגי הקפה הבסיסיים, הגיע הזמן להקדיש רגע גם למכונת הקפה ובמיוחד לשאלה איך בוחרים את המכונה המתאימה. העילית של מכונות הקפה הן כמובן מכונות בריסטה המתבססות על פולי קפה טחונים – אך הן דורשות הבנה ברכישת הקפה ובתפעול שלהן ולכן לא מתאימות לכל אחד.

החדשות הטובות הן שיש היום מגוון מכונות אוטומטיות המבוססות על קפסולות, והן פשוטות לתפעול. ההבדלים העיקריים הן בעיקר בקיבולת, כאשר מכונת קפה למשרד צריכה להיות מותאמת להכנת כמות כוסות קפה גדולה יותר בכל יום.

תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *