הקפה של אפריקה

על פי אגדה ידועה, מקורו של הקפה באתיופיה שביבשת אפריקה. מביני דבר יודעים לספר כי כמו כל דבר טוב, גם זני הקפה השונים התגלו בטעות; לדברי המספרים, עז שאכלה מפולי הקפה חשפה את איכויותיו של צמח זה, כשהמחלוקת העיקרית נוגעת לשאלה האם היה מדובר בעז שחיה באתיופיה או בעז שחיה בתימן.

המסתורין סביב מקורו האמיתי של הקפה ימשיך להעסיק את טובי המומחים, ובינתיים – מאמר קצר על הקפה של אפריקה.

כל אזור והקפה שלו

אפריקה היא היבשת השנייה בגודלה – שטחה מתפרס על פני יותר משלושים מיליון קמ"ר. על כן, כאשר דנים בקפה של אפריקה חשוב לשים לב כי אין מדובר בסוג אחד ויחיד של קפה. את הקפה באפריקה ניתן לאפיין בהתאם לאזורים השונים, כאשר אתיופיה וקניה נחשבות כיצרניות הקפה המובילות של היבשת.

יחד עם זאת, גם מדינות אחרות באפריקה מייצרות קפה איכותי וייחודי, וביניהן: קמרון, אנגולה והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. כל מדינות אלו מייצרות קפה המתאפיין בטעמים פירותיים ומתוקים שיפתיעו חלק גדול מאוהבי הקפה המושבעים. לכל אזור ולכל מקום באפריקה הטעם הייחודי לו.

קפה מאתיופיה

באתיופיה, שתיית קפה היא חלק מרכזי בתרבות, וניתן למצוא מעל ל-1000 סוגים שונים של קפה. הטעם הנוצר מושפע לא רק מהזן הנבחר אלא גם משיטות העיבוד השונות, שהן בעלות משקל רב בכל הקשור לעניין זה.

באתיופיה נהוגות שתי שיטות עיבוד שונות לקפה: השיטה הטבעית והשיטה הרטובה הכוללת שטיפה של פולי הקפה. כאשר משתמשים בפולי קפה שעברו שטיפה, ניתן לחוש כמעט בתוויהם של פרחים שונים כגון יסמין.

אם בוחרים לעומת זאת בשיטה הטבעית (היבשה), הרי שהטעם נוטה להיות פירותי יותר, ויש מי שטעם הקפה מזכיר לו את טעמן של אוכמניות. כיום מכונת קפה למשרד מציעות קפסולות בטעמים שונים ומגוונים, ומי שטעם את הקפה האתיופי והתאהב – מוזמן לחפש את הקפסולה המתאימה.

הקפה של קנייה

מי שמעוניין בטעם עשיר יותר ומלא יותר של קפה – הקפה הקנייתי הוא בדיוק בשבילו. גם כאן ניתן לחוש בטעם הפירותי, אך הוא חריף מעט והתרכובת כולה היא מורכבת וייחודית.

הקפה הזה יכול להתאים למי שמצד אחד אינו מוכן להתפשר על האיכות של הקפה, ומצד שני נהנה מהניחוח הטרופי שלו. את הטעם המריר אך המרענן ניתן להשיג גם במשרד, וזאת באמצעות מכונות קפה לעסק, המאפשרות לעשות שימוש בסוגים מגוונים של קפה.

רואנדה ובורונדי

רואנדה ובורונדי הן מדינות שכנות בעלות היסטוריה מורכבת ולא פשוטה, ושתיהן ידועות בקפה שלהן. בדומה לסוגי הקפה הקיימים בקנייה, הקפה של רואנדה אף הוא הוא מורכב ועשיר, אך הוא מצליח בכל זאת לשמור על האיזון הנכון בין הטעמים.

הוא בעל חלקלקות ומתיקות מודגשת יותר, ולעתים קיימים בו תווים של פרי הדר ושל פרחים. הקפה של בורונדי הוא לעומת זאת בעל טעם דינמי וחזק הרבה יותר וגם בו חשים היטב את תווי הפרי.

כל סוגי הקפה שתוארו כאן כוללים הבדלים דקים ועדינים בין הטעמים השונים, ומומלץ שלא להחמיץ את ההזדמנות לנסות ולטעום קצת מכל אחד.

תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *