איך מכינים קפה לאטה?

בבית, בעבודה, בלימודים ובחופשה – אנחנו הישראלים פשוט אוהבים קפה. אי אפשר להתעלם מהביקוש האדיר בשנים האחרונות למגוון של סוגי קפה איכותיים, ולמגוון של משקאות קפה טעימים ומיוחדים.

והחלק הכי טוב? היום כבר לא צריך לרכוש מכונות קפה מקצועיות באלפי שקלים כדי ליהנות מקפה איכותי. היום באמצעות מכונה ביתית או מכונת קפה למשרד אפשר להכין קפה עשיר, ארומטי ומפנק.

לאטה? הפוך? קפוצ'ינו? מה זה אומר בכלל?

הכנה של כל משקאות הקפה מתבססת תמיד על אספרסו, אבל מכאן השמים הם הגבול ואפשר לקחת את הקפה למקומות מגניבים ומיוחדים.

אבל כרגע בואו נתמקד בבסיס – קפה לאטה, שהוא אחד המשקאות הקלים להכנה, והוא גם טעים, עשיר ומנחם, ופופולרי מאוד.

גם הלאטה וגם הקפוצ'ינו הם שניהם משקאות שמשלבים חלב עם מנת אספרסו, אבל ההבדל ביניהם הוא היחסים בין האספרסו לחלב.

המתכון להכנת קפוצ'ינו הוא מנת אספרסו, שליש חלב חם ושליש חלב מוקצף. וכאשר אנחנו מבקשים קפה הפוך? בדיוק לזה אנחנו מתכוונים.

לאטה לעומת זאת הוא משקה עדין וחלש יותר, שמתבסס על שליש אספרסו ושני שליש של חלב חם ומעט חלב מוקצף מלמעלה. גם כמות הקצף מבדילה בין הלאטה לקפוצ'ינו, מאחר ובקפוצ'ינו יש כמות הרבה יותר גדולה של חלב מוקצף.

איך תבחרו את מכונת הקפה המושלמת בשבילכם?

כאמור, היום כבר לא צריך לרכוש מכונת אספרסו מקצועית ויקרה שמיועדת בעיקר לבתי קפה ולמסעדות. היום בעזרת מכונות אוטומטיות ופשוטות להפעלה תוכלו לקבל קפה איכותי, טעים וארומטי במינימום מאמץ.

כדי להחליט מהי המכונה המתאימה לכם כדאי קודם כל לחשוב ולהבין מהו התקציב שעומד לרשותכם וכמובן מהו הצורך. יש הבדל גדול בין מכונת קפה ביתית לבין מכונת קפה למשרד.

ההבדל הכי משמעותי הוא בתפוקה של המכונות, כאשר מכונה ביתית מיועדת כדי לענות על הצורך הביתי של מספר כוסות קפה בכל יום. לעומת זאת מכונה למשרד צריכה להתאים לנפח גדול הרבה יותר של כוסות קפה, כמה עשרות ולעיתים אפילו כמה מאות כוסות בכל יום.

קפה לכל אחד באמצעות תפעול פשוט ונוח

היתרון המשמעותי של מכונות הקפה שמיועדות לבית ולמשרד הוא קלות השימוש. בעזרת מספר מצומצם של כפתורים ותצוגה ברורה ובהירה, כל אחד יכול להכין לעצמו את המשקה האהוב עליו. אספרסו קצר או ארוך, אמריקנו, לאטה או קפוצ'ינו… השמים הם הגבול.

ולכן כאשר בוחרים את המכונה המתאימה כדאי לשים לב גם לאופן התפעול שלה.

אם אתם מחפשים מכונת קפה למשרד, כדאי לדעת שיש היום מגוון של דגמים משוכללים יותר. מלבד קפה תוכלו להכין משקאות נוספים באמצעות המכונות הללו, ולא רק משקאות חמים – אלא גם משקאות קרים. זו תוספת קטנה אך מפנקת לכל משרד, ואנחנו בטוחים שהיא תשמח את העובדים ותהפוך את יום העבודה להרבה יותר מחויך.

תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *