איך מכינים מוקצ'ינו?

בקיץ או בחורף, קר או חם – מוקצ'ינו מפנק הוא תמיד בחירה נהדרת! אבל איך מכינים אותו? הנה כמה אפשרויות.

מה זה בכלל מוקצ'ינו?

קל מאוד להתבלבל בין כל השמות השונים של משקאות הקפה. הפוך, לאטה, אפוגטו… אז אחת ולתמיד כדי למנוע את הבלבול, מוקצ'ינו הוא משקה של קפה המשלב אספרסו, חלב וקקאו או שוקולד. השילוב המתוק – מריר הוא שהופך אותו לכל כך מיוחד וכל כך אהוב.

חם או קר?

את המוקצ'ינו אפשר לשתות גם בגרסה החמה וגם בגרסה הקרה, כאשר לפעמים כשאומרים מוקצ'ינו מובן מאליו שמתכוונים למשקה החם, ואילו כשאומרים מוקה מתכוונים לגרסה הקרה. את שתי האפשרויות תוכלו להכין בקלות בבית בעזרת מכונת קפה ומצרכים בסיסיים.

מתכון למוקצ'ינו חם

בשביל הגרסה החמה תצטרכו קפה, חלב ושוקולד או קקאו. לגרסה המשודרגת והמפנקת – אנחנו ממליצים גם על קצפת טרייה.
בשלב הראשון צריך להרתיח את החלב בסיר או במיקרוגל.

כאשר מרתיחים את החלב בסיר אפשר להוסיף אליו כבר קוביות שוקולד כדי להמיס ולמהול אותן בחלב. אפשרות אחרת היא להרתיח את החלב ולהוסיף לו אבקת קקאו או סירופ שוקולד. אם אתם לא רוצים משקה מתוק מדי, אפשר כמובן להשתמש באבקת קקאו לא ממותקת שמיועדת לאפייה.

לאחר מכן מכינים שתי מנות ארוכות של אספרסו, כזו שמכינים בכל מכונת קפה.

לבסוף מערבבים ביחד את האספרסו עם החלב המורתח והשוקולד או הקקאו. ומיד מוזגים מעל את הקצפת הטרייה והקרירה, ואפשר לקשט עם מעט אבקת קקאו. לרוויה!

מתכון למוקצ'ינו קר

לצד הגרסה החמה, אפשר גם להכין משקה מוקה קר, מפנק ומרענן. דווקא במשקאות הקרים יש יותר אפשרויות למשחק ותוספות למתכון.

הגרסה הבסיסית של מוקצ'ינו קר דומה לגרסה החמה. בעזרת מכונת קפה מכינים שתי מנות של אספרסו, רק שהפעם מוסיפים חלב קר, אבקת קקאו או סירופ שוקולד ואפשר גם להוסיף קרח וקצפת טרייה.

כדי להעשיר את המשקה ולהפוך אותו למפנק אפילו יותר, אפשר להחליף חלק מכמות החלב (או את כולה) בשמנת מתוקה. אפשרות אחרת היא להחליף חלק מכמות החלב בגלידת שוקולד, שתוסיף את הרעננות והקרירות וגם את הטעם השוקולדי העשיר.

כדי להפוך את המשקה למתוחכם אפילו יותר, אנחנו ממליצים על תוספת של ליקר קלואה (כמובן שהגרסה הזו מתאימה רק למבוגרים, ולא לילדים).

מאיפה הגיע אלינו המשקה המיוחד הזה?

אחרי שהצטיידנו במתכונים, יהיה נחמד לדבר קצת על המקור של המוקצ'ינו. זה לא בדיוק משקה סטנדרטי במדינות אירופה, ולמען האמת הוא נפוץ במיוחד בארצות הברית.
בעבר היה זן מסוים של פולי קפה שגדלו בתימן, שהיה להם טעם עשיר ושוקולדי מאוד. פולי הקפה האלה יוצאו לכל רחבי העולם מהנמל בעיר מוח'א – ומכאן העיוות של השם למוקה. היום המוקצ'ינו קצת איבד את הקשר למקורות ולהיסטוריה, והוא גרסה מודרנית יותר של משקאות הקפה.

תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *