איך מכינים את האספרסו המושלם?

שוקלים להשכיר מכונת אספרסו לעסק? רוצים להיות הבריסטה המושלמת ולהכין קפה כמו מקצוענים, ברמה שכל דיירי המשרד יקנאו בכם (ויבקשו מכם להכין להם גם, אז תיזהרו…)? הנה הדרך המלאה להכנת האספרסו המושלם. 

מלאכה ששכרה בצידה

הכנת האספרסו המושלם זו מלאכה לא פשוטה. היא דורשת שימוש בפולי קפה איכותיים, דרך מעולה לבישול, מכונה טובה וכמובן – אהבה לעולם הקפה ולארומות המופלאות. רגע לפני שאתם יוצאים לדרך ולומדים להכין את האספרסו המושלם, דעו כי מדובר במלאכה מתגמלת במיוחד.

ככל שתתאמנו יותר על הכנת הקפה, תבינו כיצד עובד המנגנון ותשקיעו בהכנה, כך האספרסו שלכם ייקח אתכם למחוזות רחוקים וטעימים במיוחד, ממש כאילו אתם עומדים באמצע בר קפה ברומא ומדברים איטלקית שוטפת בזמן הפסקת הצהרים, תוך כדי לגימת קפה ממכר. מוכנים? קדימה, מתחילים!

הצעד הראשון: נקו את המסנן

לפני שאתם לוחצים על כל כפתור שהוא במכונה או אפילו בוחרים את פולי הקפה שלכם, וודאו כי המסנן שלכם נקי ומוכן לפעולה. לניקוי המסנן יש חשיבות קריטית בהכנת הקפה וברמת התוצר הסופי, שכן ככל שחולף הזמן ויותר כוסות קפה נעשות במכונה, כך המסנן אוגר שאריות קפה ישנות.

התוצאה עלולה לתרום לקפה החדש טעם מר ולא טעים כלל ולפגום באיכותו, ולכן וודאו שהמסנן נקי משאריות קפה ישנות. 

בוחרים את המינון הנכון

זהו שלב די פשוט, במיוחד אם יש לכם מכונה אוטומטית. כל שעליכם לעשות הוא פשוט ללחוץ על כפתור או לסובב את הידית אם מדובר במכונה ידנית, והמטחנה תחשב אוטומטית את מינון הקפה הנדרש בהתאם למה שנקבע מראש – מיצוי נכון ומתאים לספל הקפה, כדי שלא יהיה חלש מדי ולא חזק מדי.

טמפרטורה אידיאלית ולחץ אחיד

גם כאן, ככל שמדובר במכונה אוטומטית – לא תצטרכו לדאוג לדבר. המכונה יודעת לחשב את הטמפרטורה האידיאלית לכוס הקפה בהתאם לגודל ולפולי הקפה, ולדאוג ללחץ זרימה אחיד לכל אורך המזיגה.

עם זאת, חשוב לדעת כי מטרת ההידוק של הקפה אל התושבת לפני שהוא נכנס למכונה, היא פשוט כדי להסיר את כל כיסי האוויר, אם ישנם, ולדאוג למפלס קפה אחיד. באופן זה, כשהקפה דחוס כראוי, הקפה שלנו ייצא אחיד עם טעמים עשירים יותר. 

הכירו את זמני בישול הקפה הנדרשים

כעת הגיע הזמן לבשל את כוס האספרסו המושלם. אם אתם משתמשים במכונה המודדת נפח, חשוב להבין מהו זמן הבישול האידיאלי.

במקרה של משך זמן קצר מדי (הנקרא בעגה המקצועית "תת מיצוי") או ארוך מדי ("מיצוי יתר"), הקפה לא יתבשל כראוי וטעמיו עלולים להיות תפלים או מרים ושרופים.

אם אתם משתמשים במכונת אספרסו ידנית, בחנו היטב מהו נפח הקפה המומלץ ולמשך כמה זמן בדיוק הוא צריך להתבשל. 

תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *